نگاهی به فعالیت های رسانه ای «روپرت مورداک»، مالک اصلی فارسی وان
طی سالهای اخیر روپرت مورداک، میلیاردر استرالیایی از قوانین غیرسختگیرانه آمریکا استفاده کرده و سلطه خود را بر رسانهها و ساختار سیاسی این کشور مستحکمتر کرده است؛ این سلطه بدانجا کشیده است که حتی شبکه فارسیوان که اخیراً در بین خانوادههای ایرانی مخاطبان بسیاری دستوپا کرده است، توسط گروه رسانهای او راهاندازی شد. شاید نگاهی به وضعیت امپراتوری رسانهای مورداک بتواند بخشی از مقاصد راهاندازی چنین شبکهای را مشخص سازد. آنچه میخوانید شرح وضعیتی از امپراتوری مورداک به نقل از هفتهنامه بیزینس ویک است.
تلویزیونهای ماهوارهای او در پنج قاره جهان به بخش برنامه میپردازند، او 175 روزنامه ازجمله نیویورکپست و تایمز لندن را در مالکیت خود دارد. تنها در ایالات متحده مورداک 35 ایستگاه تلویزیونی، شبکههای فاکس و استودیو قرن بیستم فاکس را در اختیار دارد که چهل درصد جمعیت این کشور را تحت پوشش رسانهای قرار میدهند. کانالهای کابلی او شامل فاکسنیوز و 19 کانال ورزشی محلی است. در مجموع از هر 5 خانواده آمریکایی، یک خانواده برنامههایی را میبیند و میشنود که رسانههای مختلف مورداک پخش میکنند.
اما مورداک کیست؟
...